Nejčastější dotazy ohledně filtrů pevných částic

Co je to filtr pevných částic?


Filtry pevných částic nazývané zkratkou podle anglického DPF (Diesel Particle Filter) nebo francouzského FAP (Filtre Anti Particules). Mají za úkol zachytit pevné částice spalin a snížit emise dieselových motorů, aby vyhověly přísným normám Evropské Unie.

V rozmezí 50 – 200 tis. km je nevyhnutelné vyčištění nebo případná výměna ( v případě, že je poškozen ) filtru DPF. Některé systémy vyžadují pravidelné doplňování finančně nákladných aditiv.

 

Jak se projevuje ucpaný nebo nefunkční filtr?

  • rozsvícením kontrolky DPF nebo kontrolky motoru
  • přechodem motoru do tzv. nouzového režimu
  • navýšením spotřeby paliva
  • po sešlápnutí plynového pedálu neni akcelerace
  • vůz je v režimu regenerace, proto roste spotřeba
  • vůz se opětovně přepíná do režimu regenerace, může dojít k poškození motoru a nebo jeho součástí (při neúspěšných regeneracích dochází k ředění motorového oleje a tím ztrátě jeho mazacích schopností)

 

Nastavení cookies

Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost

Nezbytné (vždy aktivní nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně
Analytické
Pomáhají nám pochopit, jak web používáte. S jejich pomocí ho můžeme zlepšovat
Profilující (marketingové)
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat relevantní obsah a reklamy, které pro vás mohou být zajímavé a užitečné