Nejčastější dotazy ohledně filtrů pevných částic

Co je to filtr pevných částic?


Filtry pevných částic nazývané zkratkou podle anglického DPF (Diesel Particle Filter) nebo francouzského FAP (Filtre Anti Particules). Mají za úkol zachytit pevné částice spalin a snížit emise dieselových motorů, aby vyhověly přísným normám Evropské Unie.

V rozmezí 50 – 200 tis. km je nevyhnutelné vyčištění nebo případná výměna ( v případě, že je poškozen ) filtru DPF. Některé systémy vyžadují pravidelné doplňování finančně nákladných aditiv.

 

Jak se projevuje ucpaný nebo nefunkční filtr?

  • rozsvícením kontrolky DPF nebo kontrolky motoru
  • přechodem motoru do tzv. nouzového režimu
  • navýšením spotřeby paliva
  • po sešlápnutí plynového pedálu neni akcelerace
  • vůz je v režimu regenerace, proto roste spotřeba
  • vůz se opětovně přepíná do režimu regenerace, může dojít k poškození motoru a nebo jeho součástí (při neúspěšných regeneracích dochází k ředění motorového oleje a tím ztrátě jeho mazacích schopností)

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení