Proč DPF nesvědčí život ve městě?

traffic-jam-688566_1280

Patříte mezi řidiče dojíždějící za prací každé ráno? Je povznášející pocit nebýt vázán na jízdní řád. Ten může zkazit jen dopravní situace. A ta se obzvláště ve velkých městech moc často nemění. Vyjedete ze sídliště na hlavní – a tam kolona. Odbočíte na městský okruh a co nevidíte? Další řadu aut, dlouhou několik desítek metrů. Vymotáte se z toho blázince, a najednou vás zastaví červená. Perfektní, narazili jste na červenou vlnu.

Cítíte se rozmrzele? Váš filtr pevných částic se pravděpodobně cítí ještě hůř.

Jízda po městě znamená více sazí

Časté starty, kterým se při popojíždění na krátké vzdálenosti nevyhneme, produkují daleko více pevných částic než jízda mimo obec. To není jediný problém. Jedním z faktorů udržující filtr funkční je tzv. spontánní regenerace. Vlivem jízdy se DPF zahřeje a saze se tak bez námahy spálí. Aby k tomu došlo, potřebujeme jet rychlostí nejméně 60 km/h. Ve městě se nám takové rychlosti obvykle dosáhnout nepodaří, a tak se vůz musí uchýlit k aktivní regeneraci.

Dojde tak k umělému zvýšení teploty DPF filtru a regenerace může proběhnout. Je tu ale jeden háček – auto musí být v provozu a pokud možno mimo město. V případě, že zastavíme, regenerace nemá šanci proběhnout.

Když je pak i tento způsob přerušen, začne blikat kontrolka DPF filtru. Znamená to, že je nutné provést servisní regeneraci. Tu provádí automechanici, ale ne vždy je řešením.

To radši nemáme jezdit vůbec?

Samozřejmě že DPF filtry nebyly vynalezeny od toho, aby vás omezovaly. Doporučuje se ale zajet občas auto „vyvenčit“ mimo obec. Nejlépe si v životnosti vedou filtry automobilů jezdících dlouhé služební cesty – vydrží s vámi až 200 000 km.

Pokud ale jezdíte pouze po městě, může se stát, že vyčištění bude nutné už po 50 000 km.

The Party

 

 

Jezdíte často po Praze? Nechte si unavený filtr renovovat na naší pobočce v Mukařově.

Zpět do obchodu